Semitten's Blog

Om semitiske forhold i og udenfor Israel

Disney drops Arabic Donald Duck over anti-Israel tweet

leave a comment »

Disney drops Arabic Donald Duck over anti-Israel tweet – Middle East Israel News | Haaretz.

Et tweet, der opfordrer til Israels ødelæggelse kostede en egyptisk voicekunstner sit job med Walt Disney, og som talerør for den arabiske version af Anders And. “Disney besluttede, at jeg ikke længere skal være den officielle stemme for Anders And i Mellemøsten på grund af en anti-zionisme tweet,” Wael Mansour, en radiopersonlighed og en stemmekunstner fra Kairo tweeted den 6. februar og tilføjer, at han var “STOLT!”af straffen.

“Jeg ønsker virkelig Israel rives ned, jeg hader zionisme, jeg har så meget had inde i mig med hvert enkelt barn de myrder eller jord, de griber!” Mansour tweeted den 4. august , som blev retweeted over 950 gange. Han fortalte også til hans tilhængere senere : “Jeg ved ikke, hvorfor Israelerne og  zionisterne mener jeg er antisemitisk. De er bare en flok polske / etiopiske indvandrere omkring 70 år gammel?!”.

Written by semit

14. februar 2014 hos 22:18

Lagt i Antisemitisme

Skriv et svar

